Begravning.

Nu sitter jag hos syster min och vilar, har ont i huvet och ögonen. Är knäsvag och snurriga.
Att gå på mormors begravning var en av de jobbigaste grejerna jag gjort men jag ångrar mig inte en sekund, de var så fint! Lyckades även gråta mig igenom 1½ pack med näsdukar. Tårarna tog aldrig slut, dock fick jag några skratt också för vi den enda prästen jag inte ville att vi skulle ha. Magnus eller vad han heter, han kunde inte ens utala min mamma och mosters namn (ingrid och ing-britt) ,han stamma fram ING. RID. och ING. BRITT. De va liksom inte sammanhängande. Men de var bra endå.

Jag fick även träffa massa släktingar jag aldrig träffat, tillexempel en morbror jag vetat om länge men aldrig mött och sen min mormors bror (sista barnet av en skara på 7st, var 8 från början men hilding dog väldigt tidigt).

Saknar dig så!

Kommentarer
Postat av: therese pue

sv; haha nej tar verkligen inte åt mig! Bara patetiskt :)

Svar: Bra, för de ska du inte!
Emma

2012-11-23 @ 19:30:30 / URL: http://nattstad.se/theresepue
Postat av: LINN - KAMPEN MOT KILONA

Ja begravningar är mycket givande men jag kommer aldrig ifrån att ogilla sammanträdningen med fika efteråt. Jag begriper inte hur stämningen så kvickt övergår från sorg till glädjestund.

Och gällande prästen... De flesta "stammar" fram namnen så, det är gammeldags sätt att uttala. Det är inte vidare vackert... Haha...

Behöver du göra ordbyten, dagligen, så kan du maila eftersom du har min E-post alternativt maila ditt mobilnummer så skickar jag ett litet meddelande till din lur. ♥

Svar: Ja men verkligen, stämningen tar med sånt hårt tryck i själva kyrkan men direkt efter så blir de massa skratt men jag tror samtidigt det är bra så att man inte bara får med dig att man grinade och mådde dåligt, de är viktigt att kunna hitta skratt i dom sämsta stunderna också!Men de roliga m prästen va att han hade fastna för ordet "då" så han sa de HELA tiden och de passade aldrig in :o

Tack för ditt stöd, jag mailar mitt nummer till dig om en stund fina människa!♥
Emma

2012-11-24 @ 01:00:30 / URL: http://dekoration.blogg.se
Postat av: LINN - KAMPEN MOT KILONA

SV: Jo det har du helt rätt i men jag kunde inte låta bli att gråta floder, för vet du vad? Efter gammelfarmors begravning satt jag bredvid morfar på fikat, så det kändes tomt överallt både inuti och utanför mig när jag satt och tuggade på den där jäkla smörgåsgrejen. Usch. Men nog om det. ♥
Haha jösses. Det är svårt att hålla sig för skratt när prästen läser tokigt, uttalar ett namn på ett säreget vis eller noterar go'a stunder ur den avlidnes liv.

Vi SMS:ar nu. Bara så att du vet. Om du inte visste det, liksom.

Svar: Men de förstår jag, och efter man gråtit så mkt som man gör så känner man sig allmänt tom, de fattas något liksom.
hahaha ja vet att vi smsar;)
Emma

2012-11-28 @ 13:25:47 / URL: http://dekoration.blogg.se
Postat av: LINN - KAMPEN MOT KILONA

SV: Jag skrev aldrig klart meningen ser jag nu... Det jag tog så hårt på och inte kunde sluta böla över, var ju efter morfars begravning då jag tänkte på att förra begravningen satt han bredvid mig...
HAHA ATTANS..! Jag som trodde att jag avslöjade en hemlis D;

Svar: men uscha, stackare. Aldrig kul att mista nån<3bara detta år har min faster dött, en kompis, min gammel moster, mormor och sen en till åh. .

Hahha du trodde de ja? men d gjorde du inte;)
Emma

2012-11-30 @ 04:31:36 / URL: http://dekoration.blogg.se
Postat av: LINN - KAMPEN MOT KILONA

SV: Nej det är ju inte det, fast på ett vis är det ju skönt att de slipper lida om de nu gör det - vilket morfar gjorde. Eller att de avlider utav ålder.

Haha :*

2012-12-02 @ 14:14:46 / URL: http://dekoration.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!