Det är inte fel på dig, det är fel på hur världen är idag.

Jag förstår inte hur man som lärare kan jobba på en skola där kränkande ord blir barnens vardag - utan att göra något åt det..   Det är så viktigt att man ska känna sig trygg och välkommen när man går till skolan.
Det är en självklarhet att man inte slår någon eller kastar sten på någon men för många är detta inte något ovanligt men det stannar ofta inte bara där, ord gör också ont.
Självmord sjunker i åldrarna och allt fler människor börjar skär sig, det tär så mycket på det psykiska att ständigt få höra att man är tjock, ful och äcklig, självklart kommer man att börja tro på orden tillslut.  Ord behövs inte ens alla gånger, att någon pekar på en, skrattar, viskar och kollar snett, det gör också ont.

Det finns alldeles för många barn som går gråtande från skolan på grund av att dom blir illa behandlade.
 Ingen ska behöva må dåligt psykiskt eller fyskiskt, speciellt inte tack vare hur de blir bemötta i skolan.
   Mobbning är ett problem som skolor borde lägga ner mer tid på. Elever borde redan från lågstadiet börja bli informerad om just mobbning och vad det kan göra med människor.

   - Nu menar inte jag att alla skolor är dåliga men många skolor blundar för problemen så ta hand om er själva och varandra. Låt ingen trycka ner dig för du är bra precis som du är!    #Tankar och åsiker.
Världens känns tryggare genom mitt fönster.

Kommentarer
Postat av: Emma

sv: Tackar! Jag går tredje året på Naturvetenskap :D

Svar: Jaha, jag trodde du gick något mer inriktat på bild? :o
Emma

2013-12-14 @ 22:40:28 / URL: http://emmasartwork.blogg.se
Postat av: Paulina Suonvieri

SV: verkligen! myser till det hela i vintern lite extra! :D

Svar: Ja verkligen! :D
Emma

2013-12-15 @ 09:55:20 / URL: http://hundredkitchenstories.blogg.se/
Postat av: Malin Jonasson

Så sant. Bra och klokt skrivet!
Kram

Svar: Tack, jag tycker det är ett så otroligt viktigt ämne som måste tas upp! kram!
Emma

2013-12-15 @ 10:38:25 / URL: http://www.jonasson-malin.blogspot.com
Postat av: Mia

Du har så rätt, en viktig del i det hela är att föräldrar lär sina barn från början. Alla kanske inte ser det så, lr tänker så. Föräldrar har ju också ett ansvar här.
Vi har haft mycket diskussioner om detta ämne å det behövs. Jag tror det är svårare att se för de som inte råkat ut för det själva.
Jag blev själv mobbad i skolan å lider med alla andra som blir det.

Kram å ha en fin dag :)

Svar: Det har du helt rätt i, jag skrev inte ut det eftersom många barn beter sig på ett sätt hemma och på ett annat i skolan och ofta är det just i skolan som det verkligen behövs diskuteras och informeras! Jag lider lika mycket med alla andra som med dig som också har blivit utsatt. Styrkekramar och ha en fin dag själv! :)
Emma

2013-12-15 @ 14:56:39 / URL: http://www.nattstad.se/lillaskeden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!