Stjärntecken - Oxen

Om du är född i Oxens tecken är du viljestark och har en jordnära inställning till livet,
du har ett stort behov av trygghet och känner dig tryggast när du är hemma.
Du är lätt att såra och har någon sårat dig så glömmer du det aldrig, även om du förlåter så finns taggen alltid kvar. Har du en oxe till vän kan du räkna med att den ställer upp i vått och torrt .
Oxen är ärlig, vänlig och tycker om vackra saker, de ser också bra ut! Mat, inredning, konst, sång och musik är oxens stora intressen


Kälek:
Oxen är mycket sensuell och erotisk när han är förälskad.
En oxe vill gärna ha en partner som är lugn och stabil framför en vildsint. Oxarna kan dock bli väldigt svartsjuka och det är inte bra i ett förhållande men på plussidan kan tilläggas att oxar gifter sej och är trogna sin partner hela livet.


Negativa sidor:
Snabb att bedöma folk,  mycket svartsjuk inte bara mot en älskad utan även vänner som han  tycker om kan han bevaka svartsjukt. Oxen är tjurskallig, envis, lat och dominerande.


Arbete:
Oxar gillar allt som växer och skönhet, yrken som passar oxar är konstnär, sångare, arkitekter, fotomodell mm. Oxen vill helst inte vara anställd och inordna sig bland andra, oxen älskar nämligen friheten att bestämma över sig själv och sitt eget arbete.


Hälsa:
 Oxens svaga punkt är halsen, de drabbas lätt av halsåkommor av olika slag och bör se till att
inte bli kall om halsen.
Dessutom lägger oxar lätt på sej för många kilon, förkärlek till god mat gör att han får
kämpa mot vikten hela livet för att inte rent ut sagt bli fet.

(hahah ja jag kände igen mig på många ställen!)


Kommentarer
Postat av: Julia ❤

Ja det har jag och tack :)

2013-02-26 @ 07:03:31 / URL: http://juliaekholms.blogg.se
Postat av: Malin Jonasson

Är också Oxe.
Det mesta stämmer måste jag säga, är det ok om jag kopierar texten? Vill gärna använda den i min blogg. Tänkte att du kanske hittat den på nätet med.
Kram

Svar: självklart får du använda den!
Emma

2013-02-26 @ 15:57:38 / URL: http://www.jonasson-malin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!