Början av min ångest och nu,

Jag tänkte skriva om min ångest.
: I början kunde jag inte duscha. När vattnet nådde min kropp kändes de som om någon försökte strypa mig, jag fick ingen luft och allt kändes äckligt och jag ville springa för livet. Jag kunde inte borsta mina tänder för de kändes som jag skulle spy, de kändes som jag kvävdes.
Jag kunde inte kolla på tv, jag blev yr och kunde inte fästa blicken, jag sov en större del av dagarna. Jag sov mellan mamma och pappa för när mina ångestattacker kom så fick dom hålla om mig båda två och prata/sjunga med mig för att få mig på andra tankar. Allt kändes så långt borta, jag gick inte dom sista månaderna av 9an. Jag var yr sörre delen av dagarna och låg ner mestadels.

Nu: Jag åker inte tåg eller buss, sådant som människor överallt gör dagligen de kan inte jag göra, jag kan inte ens tänka tanken. Jag kämpar dagligen med att försöka stå imot min ångest men det är inte lätt, jag vägrar ge upp och jag tänker fortsätta kämpa mig igenom detta men jag känner mig så hopplös ibland och de känns som många springer genom livet med ett leende på läpparna medans jag står still och drunknar i mina tårar. Att gå utanför dörren är svårt många gånger men ibland så lyckas jag ta mig härifrån, det är inte ofta nu men det händer. ja har med eller mindre ont i magen varje dag och  jag känner mig så begränsad på så jävla många sätt.
Jag har inte kontakt med många vänner längre heller, många förstår inte hur jag mår eller så blir som less på att aldrig kunna träffa mig men de är så. Jag är en svår människa att ha och göra med.


Kommentarer
Postat av: Marion :)

Hej!
Hoppas allting är bra med dig? :)
Har skrivit ett tips till att tjäna feta pengar på bloggen, spana in det :)
Ha en trevlig kväll!

Svar: de märks att du inte läser inläggen du kommenterar i för annars hade du aldrig frågat om att va bra-.-
Emma

2013-01-23 @ 21:48:58 / URL: http://nattstad.se/marionnellyy
Postat av: Emma Johansson

Sv: Den är super mysig på vintern och jag som bor uppe i norrland behöver verkligen varma kläder när de är riktigt kallt :)

Svar: jag vet va du menar, bor här uppöver ja å! ;)
Emma

2013-01-23 @ 22:26:47 / URL: http://emmasjohansson.blogg.se
Postat av: Frida & Tess ♡

sv , tack för ditt förslag kram :)

2013-01-23 @ 22:56:09 / URL: http://fridatess.blogg.se/
Postat av: jennifergiidlund

Du är ingen svår människa! Du är en dyrbaradiamant älskar dig vännen <3

Svar: Du är dyrbar! Älskar dig!<3
Emma

2013-01-24 @ 01:37:01 / URL: http://jennifergiidlund.blogg.se
Postat av: Madeleine Blom - Swedish/Thai girl ♥

Svar: Tack så mkt! :)

2013-01-24 @ 08:44:39 / URL: http://missnock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!