Ett steg närmare.

Buss. // Ett steg närmare mitt mål.
Igår tog Mattias och jag bussen till Ramsjö. Gårdagens busstur var första gången jag har satt mig på en buss på nästan fem år. Jag har alltså inte åkt buss en enda gång sen jag började att få problem med ångesten, har inte klarat av det, har fått ångest av bara tanken men igår kände jag att jag äntligen mådde så pass bra att jag ville försöka utsätta mig för det, som jag har gruvat mig och mått så dåligt inför. Jag är så glad att jag hade Mattias med mig, han får mig alltid att må bättre. 
 
Jag klarade iallafall av hela bussturen från Ljusdal till Ramsjö. Så, äntligen är jag ett steg närmare mitt mål, ett liv där ångesten inte håller mig tillbaka, ett liv där jag kan leva fullt ut.

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh, grattis! Att försöka är bättre än ingenting, och ett steg är alltid något! :) Bra jobbat!

Svar: Ååh tack, ja precis! :)
Emma Olsson

2015-06-06 @ 23:37:58 / URL: http://galettt.blogg.se
Postat av: Malin Jonasson

Små steg i den takt man kan är det bästa -allt har sin tid. Det är okej att låta det ta tid. Du är så bra och riktigt bra jobbat. Stor kram!

Svar: Ja precis, tack fina fina du för alla dina värmande ord! Kramar! <3
Emma Olsson

2015-06-07 @ 12:44:12 / URL: http://www.jonasson-malin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!