Förlåt för deppigt inlägg:

Ibland vill jag bara vrida tillbaka tiden för att göra om allt, ta de försiktigt och se vad som kanske fick mig att må såhär.

Men nu kan jag inte vrida tillbaka tiden och jag vill inte behöva tassa på tå, jag vill kunna gå ut å supa, umgås med kompisar och åka iväg långt hemifrån men kunna känna mig trygg och veta att jag lever mitt liv och att jag inte  behöver ångra något.
- Utifrån bloggen ser man nog inte riktigt hur dåligt jag egentligen mår, som mamma sa "Emma mår dåligare än va man kan tro"
Jag har min trygghet här hemma, de vet jag att jag har detta är liksom min "trygga zon" men jag vill kunna åka härifrån, borta är bra men hemma är ju bäst men jag vill kunna åka bort, jag vill kunna längta hem iställe för att behöva längta bort.

Det är jobbigt att bara prata om det, även att skriva om mina känslor för jag känner att jag misslyckas. Det finns många människor som går igenom värre saker än de jag går igenom nu och med de menar jag min panikångest och depression, många har de värre men klarar sig bättre. Varför kan inte jag vara så stark?

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

tycker inte du ska tänka så och jämför med andra, alla påverkas olika på olika händelser i livet. Vissa är känsligare än andra, det betyder inte att man inte får känna smärta, eller att den har mindre betydelse. Jämför bara med dig själv för att kunna se när du mår bättre och vad det är som gör dig glad, och unna dig det. Hoppas det blir bättre!

2012-05-23 @ 12:16:56 / URL: http://geminaarts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack för din kommentar!